Placówka nasza położona jest w centrum miasta. W skład
Zespołu Szkół Specjalnych Nr 23 im. Janusza Korczaka wchodzą:
- Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 23
-
Gimnazjum Specjalne Nr 25
-
Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 3
Przy szkole działa
Punkt Konsultacyjny – Informacyjny dla rodziców, opiekunów i nauczycieli dzieci i młodzieży z autyzmem
i pokrewnymi zaburzeniami oraz innymi niepełnosprawnościami.
Zespół Szkół Specjalnych Nr 23 im. Janusza Korczaka
w Częstochowie jest szkołą dla dzieci
i młodzieży z różnymi niepełnosprawnościami:
z upośledzeniem umysłowym
w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym
i głębokim, z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami oraz
z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Od 1 marca 2012r. szkoła realizuje projekt "Subregionalny program rozwoju szkolnictwa specjalnego – SPROSS" jest on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Od września 2011 jesteśmy w
nowym, nowoczesnym i funkcjonalnym budynku dostosowanym do potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych.
W skład bazy dydaktycznej Zespołu wchodzi:
|
|
- nowoczesna pracownia komputerowa z dostępem do Internetu
-
biblioteka
-
świetlica, stołówka
-
sale rehabilitacyjne
-
sala integracji sensorycznej
-
sala zajęć ruchowych
-
gabinet logopedyczny
-
gabinet lekarski
|
Dojazd do szkoły autobusami linii 11, 13, 28, 35.
Organizujemy:
pomoc psychologiczno – pedagogiczną w formie różnego rodzaju zajęć rewalidacyjnych
wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z ryzykiem wystąpienia autyzmu, cechami autyzmu oraz z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami
edukację i terapię dzieci i młodzieży z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami
indywidualne nauczanie
zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze dla dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 25 lat z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim
Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Ważnym elementem działalności szkoły jest prowadzenie
wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci
z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami oraz
z zaburzeniami rozwoju mowy
i komunikacji, afazją dziecięcą
i opóźnieniem psychoruchowym. Zajęcia prowadzone są
z dzieckiem indywidualnie oraz
w małych grupach. Oferujemy również zajęcia grupowe
z udziałem rodziców,
a także konsultacje indywidualne
i grupę wsparcia dla rodziców.
Wiodącą
metodą terapeutyczną jest analiza behawioralna stosowana. Ta forma pracy narzuca bardzo wyraźne
i proste struktury czasowo
- przestrzenne, co
w przypadku dzieci
z autyzmem jest bardzo istotne dla zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa. Metodami wspomagającymi są: logoterapia, terapia psychologiczna, integracja sensoryczna, Programy Aktywności
i Komunikacji Knillów terapia przez sztukę
i zabawę, elementy muzykoterapii oraz elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
W placówce prowadzimy:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
- zajęcia logopedyczne
- zajęcia socjoterapeutyczne, w tym terapeutyczna jazda konna
- gimnastyka korekcyjna
- rehabilitacja ruchowa
- zajęcia muzyczne
- zajęcia na basenie
- zajęcia prowadzone metodą Marii Montessori
- zajęcia w Sali Doświadczania Świata
- inne zajęcia o charakterze terapeutycznym, takie jak: terapia dla uczniów słabowidzących, terapia słuchu, terapia integracji sensorycznej, hipoterapia, dogoterapia, terapia stymulacji czucia
|
|
Zajęcia pozalekcyjne
-
18 CDH NS "Tropiciele przygód" (harcerstwo)
- Szkolne Koło Turystyczno – Krajoznawcze
- Teatralny Zespół "Przyjaciele"
- zespół "Showmeni"
- zespół "Tęczowe nutki"
- kółko teatralne "Skrzaty"
- zajęcia pozalekcyjne: plastyczno – techniczne
|